[an error occurred while processing this directive]
דייוויד קאמפני, צילום, קולנוע, צילום

דייוויד קאמפני
צילום, קולנוע, צילום


בחרה, תרגמה מאנגלית, השלימה הערות
והוסיפה אחרית דבר: אסתר דותן
מרץ, 2011

 
הספר הוא תערוכה בפני עצמה: הקשר אנליטי בפורמט דפדופי – אפשר לשייט בין הדימויים ולחוש, להסיק, להבין. ואחר כך לקרוא.
תקריבים, הקפאת פריימים ואינספור דמויות של צלמי תמונות על המסך הגדול הם אות למשיכה המתמדת של הקולנוע לדימוי התצלומי. ובד בבד: כיצד שינה הדימוי הנע את תפקידו החברתי של התצלום? מה הן ההשלכות האסתטיות, האינטלקטואליות והטכניות של הקולנוע על הצילום? כיצד שאלות של זמן ותנועה קולנועיים עיצבו מחדש את האין-תנועה, את הנייחות, של התצלום? צורניות עשירה התפתחה בתוך מרחב הכלאיים בין תנועה לאין-תנועה: תמונות קולנועיות, תצלום נע, ספרונים לדפדוף מהיר, רצפי שקופיות, דימויים דיגיטליים. ספרו של דייוויד קאמפני, "צילום, קולנוע, צילום", טוֹוה את סיפור ההשראה ההדדית בין שני המדיומים במהלך של יותר ממאה שנה באמצעות חתך נושאי לא ליניארי ובכתיבה מקורית-מסאית ועקרונית כאחד. קאמפני עוקב אחר מקומו של הדימוי הנייח הן בקולנוע האוונגרדי-נסיוני והן בזה הפופולרי - בסרטים מאת האחים לומייר, אלפרד היצ'קוק, מיכלאנג'לו אנטוניוני, ז'אן-לוק גודאר, כריס מרקר, מייקל סנואו, מארק לואיס, אנייס וארדה, פיטר וייר, כריסטופר נולן ורבים אחרים. ובמקביל, הוא עוקב אחר הפן הקולנועי בעבודתם של צלמים ואמנים שהשפיעו על מגמות וכיוונים, ביניהם ז'רמן קרוּל, ויליאם קליין, ג'ון בלדסארי, ג'ון צזאקר, ג'ף וול, זואי ליאונרד, מיטרה טאבריזיאן, ויקטור ברג'ן, אלן סקולה וסינדי שרמן.

המחבר פורס התפתחויות מכוננות וסימני שאלה בלשון בהירה ומדויקת וב-127 דימויים (רבים מהם בצבע) שבחר והציב בצירופים דיאלוגיים. רקע תיאורטי נרחב מזין את הבחנותיו של קאמפני, והמשך עיון מאפשרות הערותיו והביבליוגרפיה.
א. ד.

בין פרקי הספר:
  • בלימות ושטף
  • האטה כביקורת
  • קולנוע של נייר
  • מונטאז' אחר
  • הביקורת החדשה
  • תצלומים בקולנוע
  • עבר מוגדר מחדש
  • צלמי תמונות על המסך הגדול
  • אמנות והתמונה הקולנועית
  • מציאוֹת מן החצר האחורית
  • קולנוע בהקפאה
דייוויד קאמפני הוא צלם, כותב, חוקר, אוצר ומרצה באוניברסיטת וסטמינסטר, לונדון. בין ספריו ופרסומיו: "אמנות וצילום", הוצאת פאידון, 2003; "The Cinematic", וייטצ'אפל והוצאת MIT, 2007. ספרו הנוכחי ראה אור באנגלית ב-2008.

בוחרת ועורכת את ספרי פיתום: אסתר דותן
עיצוב הספר: סטודיו עדי שטרן / ליאור ליזרוביץ'
הוסף לסל הקניות


אירועים שהיו:

הקרנת "אנשים ביום ראשון" בסינמטק ת"א

סינמטק תל אביב, יום שישי, 22.7.2011, 11:00 – 12:30
הקרנת הסרט אנשים ביום ראשון, 1929, גרמניה, במאי: רוברט זיודמאק, תסריט: בילי ווילדר. אחד הסרטים החשובים של הקולנוע האוונגרדי בגרמניה של שנות ה-20. השפעתו עצומה על הגל החדש בצרפת, על כריס מרקר ועל הניאו-ריאליזם ››
במסגרת ההקדמה הוקרנה עבודת אמנות של פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו), 2003 – 2006, דקה. דברי פתיחה - "צורה שהיא תוכן".

מפגש על הספר עם אסתר דותן: "תצלום נע ותמונה קולנועית"

בלוויית הקרנת קטע מתיעוד המיצב של פול צ'אן, "שבעת האורות", 2007
יום ו', 20.5.2011, בשעה 14:00, בית הצעירים של עיריית תל אביב – יפו, מאז"ה 9
המפגש במסגרת פסטיבל צ'ינה פורטה לקולנוע ווידאו ניסיוני של בית הספר לאמנות – המדרשה
הוסף לסל הקניות
מיוחד לאתר: 70 ₪
מחיר קטלוגי: 88 ₪
(משלוח בישראל: 5 ₪ לספר)


על הספר
צורה שהיא תוכן - דברי פתיחה בסינמטק, אסתר דותן
 
 
תצלום נע ותמונה קולנועית
(אסתר דותן, מפגש צ'ינה פורטה)
 
 


[an error occurred while processing this directive]



 
[an error occurred while processing this directive]