בעקבות "צילום, קולנוע, צילום"

סינמטק תל אביב, יום שישי, 22.7.2011, 11:00 – 12:30

בחרה ומגישה בדברי מבוא – "צורה שהיא תוכן": אסתר דותן.

הקרנת הסרט אנשים ביום ראשון, 1929, גרמניה
סרט אילם, פס קול מוזיקלי מאת אלנה כץ-צ'רנין 2000, 73 דקות
בימוי: רוברט זיודמאק ואדגר אוּלמר. תסריט: בילי ויילדר, רוברט זיודמאק, קורט זיודמאק.
אחד הסרטים החשובים של הקולנוע האוונגרדי בגרמניה של שנות ה-20. השפעתו עצומה על הגל החדש בצרפת, על כריס מרקר ועל הניאו-ריאליזם האיטלקי. סרט ללא שחקנים מקצועיים המספר על חיים בברלין דרך יחסים בין חמישה ברלינאים צעירים היוצאים לבלות את יום ראשון מחוץ לעיר: נהג מונית, סוכן נוסע של יינות, זבנית בחנות תקליטים, ניצבת בקולנוע, דוגמנית. הסרט שוזר מציאות ובדיון והוא הראשון שעשה שימוש בהקפאת תמונה.

פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו)
פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו)
בחרה ומגישה: אסתר דותן. בהקדמה קצרה תוקרן עבודת אמנות של פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו), 2003 – 2006, 1 דקה. תיעוד לופ.
פריים אור קבוע ורוטט על קיר, מבט קבוע על אובייקט מסוים, אובייקט בהשתנות מחזורית, אלם לא של סרט אילם, תנועה לולאתית כלפי מעלה: מחשבה חזותית על משיכה אל החומר ובה בעת התרסה נגד המציאות על ידי התגרות בכוח הכבידה ובזמן ההיסטורי באמצעות משלב מרכיבים של קולנוע, צילום, ציור.





 

  • הזמנת ספרים
  • יצירת קשר
  • על ההוצאה
  • עמוד הבית